mandag 31. oktober 2011

Rain rain

“Rain, rain, go to Spain, Never show your face again” tenkte jeg da jeg kjørte forbi gården på bildet på tur hjem fra hytta. Tross nesten sommertemperaturer til aller sist i oktober å være, har regnet silt ned og skal fortsette med det, om metrologene får rett. Ikke at jeg bryr meg, men dagen er nå litt lysere med solskinn. Det er lov å håpe.

Nevnte barnerim har jeg hørt mange andre bruke, og jeg har brukt det selv også når regnvær har velsignet oss over lengre tid. At rimet går helt tilbake til Englands rivalisering med Spania og den spanske armadaen på 1580-tallet, har jeg ikke lagt så stor vekt på; bare rimet passet til anledningen og jeg kunne brife med det.
Men det er kanskje litt for stort sprang mellom et oversvømt jorde på Horn og den spanske armada...
Rimet I sin helhet:
“Rain rain go away,
Come again another day.
Little Johnny wants to play;
Rain, rain, go to Spain,
Never show your face again!”

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar