fredag 21. oktober 2011

Sykkel

Holder på å bli tørr og varm igjen etter en frisk sykkeltur i grålysningen. Av og til må bilen til service og i dag er dagen for skifte av registerreim, olje og føler for ABS på venstre bakhjul. Stortenkt som jeg ofte er, fant jeg ut at det måtte være kjekt å sykle heim igjen og vente til sms fra verkstedet varsler at bilen er ferdig og kan hentes. 8 km en vei er en passende strekning, mente jeg. I farta glemte jeg regntøy, det så ikke ut til å komme regn med det første.

Men halvveis heime og opp Brønnøysundbrua nådde en heftig regneling meg igjen, og den holdt seg til jeg svingte inn porten; da lysnet det opp. Da var jeg våt fra topp til tå og fikk også erfare at våte sykkelhansker uten fingertupp er svært kalde, ”negl'biten” satt lenge i og det tok vel et kvarter før jeg var kar for å holde en kaffekopp og en kjeks.
Så nå sitter jeg og pønsker på om jeg kjenner noen som kan kjøre meg til verkstedet når bilen er ferdig. Men det blir vel til at jeg sykler tilbake også; som man reder, ligger man…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar