tirsdag 18. oktober 2011

Sixty6

Jeg har tenkt på om jeg burde skifte overskriftsbilde på bloggen min nå som jeg ikke lenger er 65, men 66. Forandring fryder, sies det. Nå jeg er blitt litt mer treig med årene, tror jeg, -og blir vant til ting. Den lille figuren på 65-bloggbildet fant jeg på berget i fjæra rett ned for hytta. Jeg falt for den umiddelbart. Vi er ikke helt ulike i trynet heller, innbiller jeg meg.

Sixty6 rimer godt både for øye og munn; spesielt i farger, samtidig som pensjonisttilværelsen ikke alltid behøver å være mørk. Kanskje vil en mosekledd gammel stubbe, med antydning til fjes under parykken; om man ser etter, være mer betegnende? Ikke vet jeg. Og egentlig kan det være det samme. Det blir vel ingen sensasjon, uansett hva jeg måtte finne på å gjøre.
Og heller ikke greier det å kamuflere at jeg er blitt enda et år eldre, dessverre… ;-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar