mandag 10. oktober 2011

Vær

Det ble en weekend med variasjoner, i været. Fredag med sterk kuling fra nord, men med oppholdsvær. Deilig da å kunne sitte inne i hytta og bare se Velfjorden gå kvit i vinden og la sjøsprøyten over baugen vaske bilene om bord på ferga på tur tilbake til Horn.

Lørdag var det stille igjen med 4 grader pluss. Men fjelltoppene hadde fått høstens første snø drysset over seg, kunne yngste barnebarnet og jeg konstantere på vår helgetur mens eldste barnebarnet ordnet med vinterdekkene til bilen sin; man vet aldri når snøen dekker lavlandet også. Og bilen må være skodd etter forholdene. Jeg har også lagt mine vinderdekk klare til bruk. Søndag var det stiv kuling fra sørøst, til vinden gikk over i kraftig regn utpå ettermiddag og kveld, -heldigvis etter søndagsturen min.

Okay egentlig, med mye vær, ettersom jeg hadde vett nok igjen til å kle meg etter forholdene og dermed kunne trives ute. Bildet viser Andalshatten sett fra hytteterrassen på lørdag…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar