tirsdag 25. oktober 2011

Østavind

Det blir nok hytta i dag. For ubekymret å nyte sol fra skyfri himmel med en dash østavind til; kanskje på terrassen, men helst inne bak panoramavinduene.

Jeg trodde jeg var ferdig med veden for i år, men gårsdagen gikk med til å felle en av storfuruene i hagen, kviste og dele den opp til brukbar ovnslengde.  Fruen har i mange år ment at den måtte bort, mens jeg, som har sett den vokse fra et lite tre da vi flyttet hit; til nå å ha blitt nærmere 15 meter høyt, har strittet imot. Ikke på grunn av arbeidet med å lage ved av den, men fordi jeg syntes grønnfargen pyntet opp i hagen vinterstid.

Hun vant stillingskrigen, som vanlig ;-)  Kanskje var det bra, det ble lysere og lettere i hagen og vi fikk ved til minst en måneds sprengfyring, om det skulle bli nødvendig. En smule feiring av begivenheten etterpå satte meg i ekstra godt humør; datterbesøk med hennes nydelige, medbragte sjokoladekake til kaffen ble prikken over ien på en lang arbeidsdag.
Så spørs det hvor lenge jeg klarer å sitte uvirksom, før arbeidslysten tar overhånd…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar