tirsdag 1. november 2011

Sommertid

Om jeg var helt sikker på at datter og barnebarn ikke hørte meg, kunne jeg hatt lyst til å tyne fram et hjertesukk; hersens mons! Som ikke har forstått at sommertida er over og at han må sove en time lengre om morgenen nå ;-)

Vel er jeg en morgenfugl og som regel oppe i 7-tida, men synes likevel at halv seks – sekstida om morgenen er litt for tidlig å stå opp for å slippe inn katta; om ikke annet så for husfredens skyld. Helt stille er han ikke når han kommer inn, har vi erfart. Ikke alle i huset er a-mennesker heller.

Men jeg innser at jeg like godt kan stå opp, slippe ham inn og gi ham mat når han først finner det passende å komme hjem/inn. Ellers sitter han utfor døra og mjauer så høylydt at søvn skal vi bare glemme.  Må nok gradvis prøve å la ham vente litt lengre for hver morgen; venne ham til å vente til klokka er syv, i alle fall.
Noen skulle tatt seg bryet med å lære ham klokka, og litt folkeskikk…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar