torsdag 17. november 2011

Brønnøy Bygdebok

Har sittet og lest i den nye bygdeboka for Brønnøy utover morgenen. Den kom i handelen før helga og jeg fikk den da jeg kom tilbake fra Gildeskålturen. Jeg er både stolt og imponert over arbeidet som er utført og må berømme bygdekomiteen, men kanskje mest redaktøren Tor Mathisen, som er en kapasitet på området. Boka bør bli julegaveønske nummer en i år for brønnøyværingene, -og utflyttere!

Brønnøy kommune er blitt mitt andre hjemsted ettersom jeg har bodd og arbeidet her siden 1972. Sånt setter spor, ikke minst fordi jeg har vært opptatt av lokalhistorien som er så interessant. Bare tenk på Torgar i vikingetida og Torghatten som turistmål opp gjennom tidene.
Og så er jeg jo selvsagt litt kry over at noen av bildene jeg tidligere har tatt av hus og steder nå kom til nytte i bygdeboka…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar