lørdag 26. november 2011

Brennsnut

Så fikk vi årets ”Blad av Brønnøy historie” i salg til helga. Det blir riktig spennende å følge med på salget, om det blir like godt som i tidligere år. Mange timer har redaksjonskomiteen brukt for å få laget og gitt ut heftet, men aller mest jobbing har nok formann Ole Krokvik hatt; som også har bearbeidet bilder og tekst på data. Bare synd at historielagets hjemmeside ikke er oppdatert på grunn av dataprogramtrøbbel vi har slitt med over en tid der. Vi skulle gjerne likt å informere godt om heftet på nettet også.

Selv om jeg har lest teksten to ganger under korrekturlesingen; greide jeg i dag, da jeg satt med det ferdige heftet i hendene, ikke å legger det fra meg mens jeg spiste middagen. Å spise glohet kjøttsuppe, eller brenn’snut som de sier på Sunnmøre, og samtidig lese; er ingen god kombinasjon fikk jeg erfare.
Jeg burde skjønt såpass, i min alder… 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar