mandag 7. mai 2012

Sein vår


Sitter og ergrer meg over at det silregner ute. Eller rettere sagt, det er en blanding av hagl og regn. Jeg hadde avtalt med fruen at jeg skulle ut tidlig og ta kvist og greiner fra beskjæringen vi gjorde på lørdag av bærbuskene i hagen og kverne dem opp til strø. Nå tror jeg at jeg venter på oppholdsvær og kanskje litt solskinn seinere i dag, det er mye triveligere og arbeidet forsvinner ikke.
For dem som hadde konfirmanter i helga, var nok snøelinger og vind en plage og et skår i gleden, kanskje. Ikke alle er gamle nok ;-) og innstilte på å ta tingene som de kommer. Været kan vi gjøre lite med.
Og mens jeg venter, får jeg prøve å få lurt en ormpille i Pujan. Han trenger det nå, men dreven som han er, skjønner han tegninga og holder seg unna meg. Noen utfordringer trenger jeg kanskje…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar