søndag 20. mai 2012

Duen


Gjennom vinteren har vi hatt besøk av ringduer på foringsplassen til hagefuglene våre. De var et artig innslag og noe ekstra å se etter utover dagen. Byduer er det inne i Brønnøysund, men de tar sjelden turen utafor sentrum, har jeg erfart. Dua er en interessant fugl og skapte nysgjerrighet alt i ungdomstiden da den spanske sangen La Paloma gikk som en farsott verden over. Måtte jo prøve å finne ut hva som var så spesielt med tekst og melodi, og ikke minst; fuglen. Ikke enkelt den gang, uten internett.
Nå har jeg aldri vært noen danser og tango var ikke min spesialitet, heller. En ærlig dame sa at å danse med meg var som å flytte på et kjøleskap. Uten hjul, tilføyde hun. Godt at jeg i ungdommelig overmot ikke la spesielt vekt på slike påstander og hev meg med i dansen, likevel. La Paloma var fast innslag på alle repertoar på den tida, og hver uke i Ønskekonserten i radioen.
Ja, ja. Godt at føttene holder til en skikkelig turmarsj, enn så lenge…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar