torsdag 17. mai 2012

Nasjonaldagen


Så kan vi sløve i sofaen igjen, Pujan og jeg. Han i mett og fornøyd søvn og jeg med datamaskinen på fanget, som vanlig. Mett er jeg også, så det holder. Det har en tendens til å bli mye god mat på 17. mai og dagen i dag er intet unntak. Når familien er samlet er maten et viktig element, etter min mening, matglad som jeg er. Når været også viser seg fra sin varme side med rundt 15 plussgrader og tidvis solskinn og lauvet er bortimot utsprunget på trærne i hagen, kan jeg vel si meg tilfreds og bare innrømme at det har vært en svært god familiedag.
Jeg feirer vår nasjonaldag med stolthet, og ikke bare for matens og selskapelighetens skyld. ”No livnar det i lundar, no lauvast det i lid..” Måtte det bli lenge til grunnloven vår er utvannet og tilpasset EU og andre påståtte politiske behov...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar