tirsdag 8. mai 2012

For sein


Jeg kom akkurat for seint til tirsdagsseilasen for storbåter ut fra Smedvikbrygga i dag. Hadde lovet meg som mannskap på en av båtene og det var litt surt å ikke kunne holde ord. Båtene var alt ute i seilasen og å hente egen båt ville ta for lang tid, det også. Starten fra framskyndet med en halvtime grunnet lite vind, fikk jeg vite av andre.  Vel, c'est la vie, som de sier, franskmennene.
Ettermiddagens plutselige omslag til sol og nesten vindstille var overraskende, men gledelig. Lettere frustrert over situasjonen satte jeg meg på en benk i solveggen på brygga for å nyte godværet. Ble i stedet opptatt med å kikke på en bindalsfæring som lå fortøyd rett bortafor. Som jeg har blogget om tidligere; de er ren øyenlyst i tillegg til å være funksjonelle til sitt bruk.
Men fortsatt vil jeg ikke eie en, det holder å være avstandsbeundrer, for meg…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar