torsdag 24. mai 2012

Maidager


Det er sommer her noen dager nå. 21 plussgrader i dag er kjempeflott. Og jeg unner alle, spesielt ungdommen, disse sommerlige vårdagene. Yngste barnebarnet brukte dagen sammen med skoleklassen sin til sykkel- og fjelltrimtur mens eldste barnebarnet og jeg skiftet bordkledning, fortsatt. Han byttet rask til shorts og t-skjorte og taklet solvarmen på stillaset bra, mens jeg slet mer i vanlig arbeidshabitt. Å slenge klærne og vise fram for all verden den tynne og vinterhvite gammelmannskroppen min, var ikke det jeg ønske mest å gjøre, liksom.
Må innrømme at jeg var innom tanken på hvor fint det hadde vært å være på båttur; i rimelig temperatur og med en colaboks innen rekkevidde. Men vel hjemme igjen i kveld er jeg glad vi prioriterte arbeidet; det er så godt å se noe varig igjen etter innsatsen og heller ikke å forglemme, verdiøkningen på huset…
Bildet viser en skøyte på tur ut Trondheimsfjorden tidligere i vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar