onsdag 9. mai 2012

Akilleshæl


”Grøss og gru”, tenker jeg hver gang jeg ser Sjøsportklubbens opplag av kanoer og kajakker på brygga. Det fordi jeg alltid har latt meg fascinere av disse farkostene, helt fra barndommen, gjennom lesing av og innleving i indianerbøkenes verden og seinere av dokumentarinformasjon om eskimoer og andre naturfolks bruk av slike båter. Også de unge klubbmedlemmenes tilsynelatende lette, uredde mestring og manøvrering av båtene har imponert meg, og latt meg sitte igjen med et sterkt ønske om selv på få prøve meg.
Sannheten er at jeg ikke tør, av frykt for å havne i sjøen og måtte ha hjelp av andre for å berge meg eller få meg på kjøl igjen. Ellers hadde jeg gjort det for lenge siden. Jeg liker vann, men ikke å være i det. Der sitter skrekken. Skikkelig!
Så blir jeg nok en evig kano- og kajakktitter, med et sterkt ønske om prøving. Vi skal alle ha vår akilleshæl…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar