søndag 21. november 2010

Gamle skrog

Uka som kommer blir kald, svært kald ifølge Yr.no sine varsler. Så er det vel bare å holde seg innendørs, i lag med katta krølle seg sammen i sofakroken med ei god bok, eller musikk på PC’n. Fyre opp vedovnen tidlig og la dagene komme; gamle skrog har ikke godt av å være ute i sprengkulda, forfallet setter seg raskere da. Og fruen setter pris på å stå opp til varmt hus, kanskje er jeg nærmere en god fårikålmiddag neste helg, om god vedvarme preger uka innendørs.

 
”Dream on” vil de si, de som kjenner meg godt. Og vet at jeg trives ute, uansett vær. Med rennende gammelmannsøyne og rød, dryppende nesetipp traver jeg nok rundt Torghatten, eller andre steder hvor is ikke gjør det alt for uforsvarlig, vil jeg tro. Jeg er da ikke dårligere enn de som har sitt yrke ute året rundt, og liker det. Pujan får regjere sofaen alene, den stunda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar