tirsdag 31. januar 2012

Tannpine


I går igjen var jeg i Sandnessjøen til tannlegen for å få reparert enda ei tann der en gammel plombering falt ut. Ettersom tanntimen var kl 1300 og fergerutene ikke korresponderer til dette, var jeg noe tidlig ute og benyttet tiden til å være turist på strekningen fra Tjøtta til Helgelandsbrua i Sandnessjøen. Jeg tok som vanlig en del bilder og nå i ettertid kan jeg i ro og mak sitte og se på internettsidene om de forskjellige severdighetene underveis. Noen av dem har jeg blogget om tidligere. Mest interessant var det å friske opp kunnskapen om Petter Dass og Alstadhaug kirke. Det gikk med noen timer til det og til Tjøtta hovedgård.
På heimturen fikk jeg svært dårlig tid, men rakk akkurat 1515-ferga og unngikk dermed flere timers venting på neste. Jeg liker fergereiser og den gode stemningen om bord, og fikk god tid der til å ergre meg over politikerne og deres love- og lyveoppførsel. Når de er valgt, betyr det lite hva de lovte før valget, ser det ut som.
Synd når forfallet begynner øverst; om det nå er i vettet eller i tennene….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar