lørdag 14. januar 2012

Fredag den 13


I går var det fredag den 13. Den første av i alt 3 slike dager i år. Som den realistiske typen jeg liker å betrakte meg selv som, tror jeg ikke at dagen er forskjellig fra andre fredager. Likevel, allerede på formiddagen fleipet jeg med fruen om den; at vi måtte passe oss så vi ikke ble utsatt for uhell eller annen styggedom. Må nok kunne si at hun ikke tok meg særlig høytidelig, mildt sagt. At Pujan betraktet meg fra salongbordet han ulovlig hadde klatret opp på for å nyte årets første solstråler inn vinduene, tok jeg som et tegn på skepsis og roet meg ned et hakk. Var ikke nødvendig å overdrive fleipen heller.
Nå ble det en riktig så fin dag, uten uhell eller skumle hendelser. En helt vanlig, rolig pensjonistdag; slik jeg hadde ventet. Kanskje er fredag den 13. bare en mediahype…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar