mandag 16. januar 2012

Morgenfugl


Lurer ofte på hva jeg skulle funnet på utover morgenene, om jeg ikke hadde pc’n og alle nettavisene, bilder lagt ut på foto. no og andre interesse-klubber på nettet, eller sosiale medier som Facebook å beskjeftige meg med? Skjønt sistnevnte har sin største aktivitet utover ettermiddag og kveld, har jeg registrert.
Som andre gamle mannfolk er jeg våken grytidlig og står heller opp enn å råtne på rot i senga utover formiddagen. Men da blir det mange timer som skal fylles med fornuftig innhold og har man etter hvert vent seg til medias korte presentasjon av nyhetsstoff mv på nettet, er ikke bøker, som før, noe godt alternativ lenger; det tar for lang tid å komme til poenget, liksom! Da kan mørketida etter nyttår, før det er lyst såpass lenge utendørs at aktivitetene der overtar mer, virke lengre enn nødvendig, for meg i alle fall.
Litt sutring må jeg kunne tillate meg, sånn av og til, for å markerer meg…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar