onsdag 25. januar 2012

Klokkaråsen

Ettersom det er meldt full sørøstlig storm for i dag og i morgen, var jeg skeptisk da jeg i formiddag kjørte innover Velfjorden for å gå på ski i Klokkaråsen skianlegg i Hommelstø. Men jeg ble fort overrasket, været var nydelig straks jeg var kommet forbi Gåsheia, med nysnø, ingen vind og sol fra skyfri himmel. Hensikten med turen holdt jeg for meg selv, den kunne fruen oppdage etter hvert, når den lille antydningen til kulemage som jule- og nyttårshelgas gode matfat hadde latt komme meg til gode, er borte og bukselinningen like slakk som til vanlig.

Roses den som roses skal, heter det, og velfjordingene fortjener ros; både slalåmbakken og løypene var i ypperlig stand. Jeg valgte den lengste langrennsløypa(!) og opplevde herlig natur og godt skiføre. Hit skal jeg oftere og da gjerne sammen med andre i familien.
Man må bruke mulighetene når de byr seg…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar