torsdag 26. januar 2012

Månelyst




What
lights up
the moon at
night







Det blåser opp mot full sørøstlig storm i dag, helt i tråd med meldingene. Litt spent dro jeg en tur på hytta ut på dagen for å se hvordan den klarte seg i denne vindretningen. Hadde ikke behøvd å bekymre meg, alt var i orden, skogholtet tok av for vinden. Jeg ble, når jeg først var der, sittende i godstolen og se ut panoramavinduene på hvordan den sterke vinden herjet ute på fjorden, lagde virvelvinder og høy sjø. At fergene gikk, betydde vel at været var i ferd med å spakne.

Jeg skrev noen ord i hytteboka og sendte sms-rapport til min datter; riktig nok ikke vedlagt bilder fra hytta og omgivelsene denne gangen, sånn til hennes orientering. Det kan neimen ikke være greit å være enebarn og i sentrum for all oppmerksomheten...?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar