mandag 9. januar 2012

Skitur

Hadde regnet med at en gammel skrott ville bli stiv og støl etter ei helg på ski, den første i år ettersom kulden kom nå og snøen ble liggende såpass lenge at det ble tid til å hente fram og bruke utstyret. Likevel er jeg overrasket over at det stort sett bare er magemusklene som krangler i dag etter innsatsen i skiløypene. Det viser kanskje at jeg, tross alt, ikke er så dårlig trent som jeg innbilte meg, før start. Dette er andre vinteren på nye plastski og fjorårets tilvenning var hard, synes jeg. Både hode og kropp trengte tid til å reagere riktig og hurtig nok på disse glattere og mye lettere skiene. Derfor er det godt at alt ser ut til å fungere bra i år, i alle fall i første omgang.

Kanskje ville det vært bedre om snøen ble liggende en stund. Det er lysere ute da. Og kulden behøvde ikke bli for streng; det er behageligere både å arbeide og være ute i rimeligere temperaturer.
Men, fra i morgen av og ut uka, melder Yr.no om levær og regn. Hvor lenge var Adam i paradis..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar