søndag 10. oktober 2010

Dags dato

I dag er det 10.10.10. Ikke noe rart og spesielt med det egentlig, jeg har bare en egen hang til å feste meg i strukturer og kombinasjoner. Derfor hadde jeg tidligere mani med å få en konvolutt med frimerker stemplet på slike dager; fra 06.06.66, 07.07.77, og så videre oppover. Måtte bare sikre meg dem. Det var livsviktig, som å spise og barbere meg. Kunne gjerne brukt mine siste slanter på det, om situasjonen var så prekær. Fruen lo av meg og denne grillen, men lot meg gladelig holde på, så var det da ro og orden i tilværelsen.

Hva jeg gjør med disse konvoluttene og datoene? Ingenting selvfølgelig, bortsett fra av og til å se på dem når jeg tilfeldigvis snubler over dem i skapet, på leting etter noe annet. Tilfreds konstaterer jeg da at alle datoene er der før jeg legger dem på plass igjen. Og glemmer dem til neste gang de dukker uventet opp. Og så kan de etter meg ha noe å more seg over ”when I’m gone”. Det er litt gal humor i den tanken også, forekommer det meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar