onsdag 29. februar 2012

Nede


Ute av drift, til stadighet, det er Telenor det. Og uten internettet er vi pensjonister bra hjelpeløse, føles det som. At fasttelefonen også er taus, gjør mindre så lenge mobilnettet er oppe og går. Ringer man feilmeldingen får man automatiske telefonsvarere som sier de har et problem og antatt tid de trenger for å rette feilen. Og de tar sin tid.

Kanskje like greit, forresten, ikke å treffe mennesker man kan kjefte opp og øse ut sin frustrasjon på. Hadde jeg hatt alternative tilbydere, kunne jeg skiftet leverandør, eller i det minste kunne truet med det. Som det nå er, må jeg vel bare leve med noe som minner mer og mer om østeuropeiske statstilstander på femtitallet; statsmonopol med ledere som har sine goder og ikke anstrenger seg nevneverdig for oss andre.
Puh, det var godt å få sagt det, om ikke annet…

2 kommentarer:

  1. Tror nok du fortsatt vil være lojal mot dine gamle tilbydere som Posten og Telenor. Hva med å bruke ICE og ta laptopen med på hytta også. http://www.ice.no/privat/startsiden.aspx

    SvarSlett
  2. Har det under vurdering, ICE holder i massevis til mitt Internettbruk og gir fleksibilitet, som jeg liker. Tester også ut mobilen i fht blogg og FB, får se hva det blir til. Men, du har rett, er lojal så det holder...

    SvarSlett