onsdag 15. februar 2012

Brøyting


Gårdagens tannlegetur til Sandnessjøen ble en maratontur på ekstremt dårlig brøytede veier. Tett snøvær fra om morgenen i åttetida da jeg dro og til kvelden, var sikkert en utfordring for brøytemannskapet, men likevel, om jeg hadde kjørt i utmarka, hadde jeg ikke merket forskjellen. Det er simpelthen ikke bra nok i 2012!
Tannlegetimen var ferdig kl 1505 og Tjøttaferga gikk 1515, så den rakk jeg ikke. Neste ferge var først kl 1815 og da ville jeg være hjemme litt over kl 2000. Resultatet ble at jeg hev meg i bilen og kjørte via Leirfjord og Mosjøen heim til Brønnøysund. Like godt å kjøre bil som å vente i den når jeg ikke kunne korte tida med god mat, ettersom jeg ikke fikk spise før til kvelden pga tanna.
I dag tenker jeg på turen som vakker; med snødekt landskap og skikkelig vinterstemning, den dårlige brøytinga til tross. Likevel, jeg savner den gode stemninga om bord på ferga, selv uten å få spise nystekte vafler og kaffe. Og jeg var hjemme omtrent samtidig som ferga forlot Tjøtta…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar