tirsdag 4. januar 2011

Formiddager

Den første uka i 2011 blir som de siste i 2010; med kulde og snø, mest kulde. Det fine med det er at det blir mange skiturer og gode naturopplevelser. Det kjennes i magemusklene etter hvert. Snøskufling og vedbæring har vel også gjort sitt til at jeg er stiv og støl i kroppen om morgenen før jeg kommer ordentlig i gang. Datter og barnebarn er på jobb eller skole, det samme er nok folk flest etter som vi pensjonistene får ha formiddagen for oss selv ute i terrenget.

Skal en tur ut på hyttetomta i dag. Frosten har gjort at vi har drøyet med støypearbeid og annet grunnarbeid. Men alt er klart; til det omsider blir litt varmere. Inntil da får jeg legge trimmen dit, sette meg på ferdigbetongsekken på tomtas høyeste punkt, nyte utsikten og se på alle rådyrsporene. Det er tydelig at det er mange rådyr i området, tross jakt. De tar meg ikke særlig høytidelig heller, kikker bare opp fra spisinga i det jeg passerer til og fra. De er opptatte av mat, de også…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar