tirsdag 11. januar 2011

Båtlek

I krig og kjærlighet er alt tillatt, har jeg hørt folk si. Kan se logikken uten helt å ville være enig i påstanden. Kanskje er det fordi jeg uhemmet anvender den under vår vennskapelige kiving om å seile fortest straks flere Brønnøyseilere er ute av marinaen samtidig. Fruen ler av meg og kaller meg et håpløst tilfelle; ser jeg en seilbåt i nærheten er det øyeblikkelig fintrimming av egne seil og rigg, her skal hele potensialet tas ut og ”Sunwind” være første båt framme hvor enn det måtte være. Og kan jeg utnytte fordeler med andres vikeplikt eller ”ta vinden” fra dem, så gjør jeg det uten blygsel.

Antakelig er jeg alene om å føle konkurransen, seilervennene ser ut til å ha en langt mer avslappet holdning til både fart og seiltrim. Kanskje morer jeg dem med oppførselen min. Da er mye oppnådd, båtlivet skal være gøy..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar