søndag 3. mars 2013

Mundus inversus

Etter å ha vært i båten i går formiddag og byttet vannkranen som frøs i stykker i løpet av vinteren, tross avtapping i fjor høst, ble jeg sittende i salongen og kikke gjennom båtbiblioteket, mest for å få være om bord en stund. Naturlig nok for en ubegavet matlager, inneholdt det mange kokebøker. Pluss seilteori og en gammel pocketutgave fra 1964 av Aksel Sandemoses ”Det svundne er en drøm”. Den ble jeg sittende å bla i og more meg over min periodevise, sterke interesse for enkeltforfattere. For så å være ferdig med dem etterpå, liksom.

Ja ja, bakvendt som jeg ofte er, drømmer jeg helst om ting som skal komme, om framtida; spenningen ligger der. På heimveien mente jeg bestemt å ane vår i lufta…

I dag har min lillebror bursdag og han får mine beste ønsker på dagen sin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar