mandag 18. mars 2013

Mørkt blikk


Vi har mye elg og rådyr i området her og som turmenneske treffer jeg ofte på dem i terrenget. Men nå av og til langs riksvegen også. Og de er ikke særlig skvetne av seg heller, det er helst jeg som rygger tilbake og skygger unna. For å være på den sikre siden.
 
Elgkua på bildet traff jeg i helga på tur til hytta. Hun sto i veggrøfta på Lund og beitet, og så opp da jeg stoppet bilen. Avstanden mellom oss var kanskje 7 - 8 meter. En god stund kikket vi på hverandre; jeg gjennom kameralinsen, før jeg måtte kjøre videre. Andre biler nærmet seg.
 
Jeg hadde en kollega en gang. Hun hadde også mørke, litt triste øyne, kan jeg huske…

2 kommentarer:

  1. LENGSEL.
    Aner en lengsel her, etter ei med mørke, triste øyne...
    andre "biler" nærmet seg, og din sjanse til å elge deg innpå ho gikk tapt.

    MVH K

    SvarSlett
  2. Oi, det var en artig vri som jeg ikke tenkte på da jeg skrev innlegget :-). Nei, hun med øynene, hun er sikkert bestemor nå. Etter alle disse årene...
    Ha en fin kveld!
    Mvh Hans K

    SvarSlett