torsdag 19. april 2012

Seint heim


Jeg smilte da jeg kjørte forbi dette huset på Horn, fotografert en morgen rett før påske. Var på tur til hytta og nattas snøfall gjorde at sporene etter katta på vei heim var tydelig å lese i nysnøen. ”Han kom seint heim i nattmorres, gammelmonsen”, tenkte jeg og kunne ikke la være å more meg over hendelsen og assosiasjonene som dukket opp i etterkant. Nærmere hytta så jeg sporene av elg, rådyr og oter, og orrfugl. Slike tidlige stunder med nysnø er som å lese i naturens fagbok, nesten. Det liker jeg.
Så motivet får være et punktum for vinter og snøbilder, håper jeg, ettersom dagen i dag har vært riktig så vårlig, varm og solfull. Men man kan aldri være sikker. Han som styrer med været er ikke alltid så rasjonell som jeg synes han burde være….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar