søndag 1. april 2012

Dilemma


Det er ikke lange turene han tar ute nå om dagen, Pujan (eller PJ som han også lyder). Mens vinter og vår slåss om overtaket og snøen ligger hvit og tykk på marka om morgenen. Og er borte igjen utover dagen når sola titter fram og tiner den. Bare det aller nødvendigste ærend blir gjort ute i nysnøen før PJ er på plass på trappa, og ligger der en stund og dormer før han vil inn igjen; til matfatet og et godt sofateppe.
Jeg kan forstå katta. Selv har jeg pakket vekk skiene og tatt av skistativet på bilen og klargjort båten for vår- og sjøaktiviteter. Men hva skal jeg velge av vinter- eller våropplegg? Båten er nedsnødd og jeg må langt til fjells om jeg skal finne nok snø til skigåing.
Så da kan jeg vel heller sitte på trappa og fundere over livets krokveier, eller finne veien tilbake til sofaen, som Pujan…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar