onsdag 25. april 2012

Guiden


Jeg fikk så alt for god tid på min tur til tannlegen. Timen jeg fikk korresponderte dårlig med fergerutene og jeg var på reise i hele tolv timer totalt, på en tur til Sandnessjøen! Det kan gå an for en pensjonist, men hva med folk som er i arbeid og/eller har familie? Så jeg kortet ned tiden mellom fergene med å besøke og se på det som er av severdigheter i kommunen. Selv om jeg har sett det meste tidligere, de har jo ikke mye å by på, heller!
Jeg havnet på Petter Dassmuseet også, nok en gang. Denne gangen ville skjebnen at jeg skulle få en ekstra ivrig guide med meg. En engelsksetter dukket opp i det jeg parkerte bilen, og fulgte meg trofast under hele besøket. I tillegg til å fly området rundt mens jeg studerte bygninger og bautaer. Det var trivelig, selv om jeg ikke helt skjønte at ingen så ut til å eie den, der den sprang fritt omkring.
Men den fortjener vel et bilde i bloggen, som takk for selskapet..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar