fredag 13. april 2012

Hell


Etter å ha lagt ut gårdagens bilde og ser arrene der etter ras i Sandneslia, må jeg tenke på at jeg nesten havnet midt i et av rasene. Så nær var vi å bli tatt av raset at jeg så i bakspeilet snøen feie over veien ca 40 -50 meter bak bilen og videre i sjøen. Veien var stengt i en uke etterpå og det kom varselordninger opp som sikring. I bilen var min mor, min datter og eldste barnebarnet, i tillegg til meg. Vi skulle i en konfirmasjon i Bodø. Må vel innrømme at vi var rystet av hendelsen.

Det var ikke vår tur den gangen for 16 – 17 år siden, heldigvis. Men jeg tenkte på det da jeg kjørte forbi stedet nå. Og holdt høy fart…
Ellers og tross snøen, er det godt å vandre rundt på Lekanger med fotoapparatet på magen, som i ungdomstida; og fotografere likt og ulikt etter innskytelse. Og å mimre og fundere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar