mandag 12. desember 2011

Ubesluttsom


Hadde tenkt å fotografere en julelyspyntet sørgående hurtigrute gjennom Brønnøysundet kl 1700 i går, men innså fort at jeg hadde bommet, igjen. Fotostativet lå hjemme i entreen og ikke i bagasjerommet som jeg hadde tenkt, og uten dét var det bare å glemme å få skikkelige bilder. Får heller prøve i morgen ettermiddag og håpe på klarvær og fullmånen i rett høyde og retning.
Ble likevel sittende og se over til bysiden mens hurtigruten seg forbi i mørket. Kontrasten mellom det nye, moderne forretningsbygget til Mega og den gamle Essobrygga (Niels Bang Nielsenbrygga bygd på 1890-tallet) var ganske slående og samtidig et eksempel på Brønnøysunds endring i byggeskikk fra bryggestil; som er vanlig på (nye) bygg langs sundet her, til funksjonell byggeklossestil med parkering i underetasjen for handlende og beboere.
Ubesluttsom som jeg, født i vektens tegn, ofte kan være, ble jeg ikke enig med meg selv om endringen var til det bedre. Burde jeg ri samme dag som jeg saler…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar