tirsdag 13. desember 2011

Forståelsen

Tidligere var det ikke ofte at jeg lot magefølelsen bestemme. Hadde en idé om at det var en hensikt fra naturens side med at hodet var plassert høyere på kroppen enn hjertet; det var der, i hodet, at fornuften lå. Som pensjonist med god tid og lite å plage hjernen med, har jeg oppdaget at den første innskytelsen ofte er den beste; den umiddelbare forståelsen av noe. Og har jeg ikke fulgt den, angrer jeg på det i ettertid når jeg ser at det kanskje hadde vært en bedre løsning.

Litt artig da å se at det går an å kombinere fornuft og magefølelse; som når hytta skal innredes og fylles med personlighet. Vi kunne kjøpt noe bare for å få hytta ferdig og helt bruksklar innvendig, men valgte å tenke oss hvordan vi vil ha det for å få et optimalt resultat og så vente til vi finner dette; får den umiddelbare forståelsen av at: ”Yes, der!  Dette var det vi så for oss”.  Da er gleden størst.
Så nå sitter jeg her i godstolen foran panoramavinduet og er fornøyd med at serviset er kommet i skapet; akkurat dét som både er godt for øyet og godt å spise av. Min datter har alltid vært flink med slikt…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar