torsdag 29. desember 2011

Bruksanvisning

I dag har vært en fortærende lat dag, har bare kjøpt snørydder og vært på hytta og ryddet snøen som la seg på terrassen i natt. De ca 90 m2 gikk fort å feie over når redskapen er ny og effektiv. Stillheten der var nesten total og jeg grudde meg litt til å forlate idyllen. Men jeg hadde et oppdrag til å utføre; kjøpe fyrverkeriet til nyttårsaften før butikkene ble utsolgt for det. Å komme i siste liten blir fort både dyrt og slitsomt for en butikkumakredd pensjonist.

Ettermiddagen er gått med til å lese bruksanvisningen til fyrverkeriet, med kjøp-pepperkaker attåt. Må kanskje vise i praksis at jeg i sin tid også tok et lederutviklingsprogram på atten måneder hvor HMS (helse, miljø og sikkerhet) var hoveddelen. Normalt er bruksanvisning noe jeg leser først når jeg enten står bom fast, eller gjenstanden er bortimot ødelagt. Sprengstoff er en litt annen sak som krever kompetanse og forsiktighet, vil jeg tro.
Så får jeg se om kunnskapen sitter der ennå, på nyttårsaften…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar