mandag 18. februar 2013

Smuler


Ofte er det en dårlig opplevelse å lese avisene. Fordi jeg da kan se hvordan våre statsråder leker stor mann i utlandet ved å gi bort enorme beløp, samtidig som jeg opplever dem som smålig og gjerrige hjemme i Norge.

Jeg tenker da på en milliard dollar i året fram til 2015 til beskyttelse av regnskogen i Brasil, over en milliard til prevensjon i Afrika osv. Alt mens veier, sykehus, skoler og offentlige bygg i Norge forfaller. Og jeg kunne fortsette og ramse opp saker.

Som hobbyfisker får jeg ofte misvokst fisk på sluken. Et resultat av en fiskerinæringspolitikk som er ute av kontroll, som forurenser og ødelegger våre beste fiskeplasser. Og jeg orker ikke nevnte politikernes knefall for andre religioners inntog i Norge mens egne kirker og etikk smuldrer…

Jeg tror jeg går meg en tur i finværet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar