fredag 22. februar 2013

Alle gamlingene

I dag ergret jeg meg over at bilkøen jeg kjørte innover til byen i, gikk så sakte. Jeg registrerte fort at de fleste sjåførene var eldre mennesker som kjørte helt etter boka og kjøreforholdene. Likevel kjente jeg en stigende irritasjon over sneglefarten og var en stund inne på tanken om at enkelte burde levere inn sertifikatet sitt; de var totalt uegnet som sjåfør, i alle fall vinterstid. Alder ingen unnskyldning.

Jeg roet meg ned etter hvert, mest fordi jeg ikke fant en egnet strekning til forbikjøring. Og fordi mange nådde bestemmelsesstedet sitt; apoteket, kjøpesenteret eller kafeen der omgangsvennene kanskje ventet med tidlig formiddagskaffe og kake. Selv skulle jeg på skitur på andre siden av byen; helst mens været ennå var godt.

Pokker så mange gamlinger det er blitt etter hvert. Jeg nekter å være en av dem…!

3 kommentarer:

  1. Hans, vær forsiktig, det kan gå troll-i-ord; nekter å være gamling....uhu, alternativet er jo MYE værre, nemlig seks fot under...uhu...

    SvarSlett
  2. Huff, jeg tenkte nok mer i retning av å kunne holde meg evig ung og sprek, selv om jeg nok merker at skiene er glattere i år enn i fjor....?
    Seks fot under; assosierer jeg helst med med en opplevelsesrik tur Australia, China, eller deromkring ;-))
    Ha en fin helg!
    Mvh Hanhs K

    SvarSlett
  3. Seks fot under, (Kina) tja, d sies verden er blitt mindre, nå først forsto jeg d. Ellers, jeg har garantert effektfull oppskrift på EVIG UNG. Se bort, og løp fort, når du passerer speil.

    SvarSlett