fredag 9. mars 2012

Tosbotn


Bildet er tatt på en fisketur jeg hadde med svigersønn og barnebarn til Tosbotn innerst i Velfjorden i fjor sommer. Vi leide båt for en dag og fisket, kokte kaffe og grillet pølser over bål i strandkanten og nøt sola og finværet. Hvitting, sei, torsk og en sjøørret ble dagens fangst. Vi fikk en uforglemmelig tur som frister svært til gjentakelse.
Så jeg sitter utover morran nå og planlegger tur innover til Velfjord og Tosbotn til sommeren igjen, men da kanskje uten å bruke båt, bare fiskestang fra svabergene. Vi får se hva det blir til. Er jeg heldig, får jeg noen med meg på turen; det er artigere og atskillig mer sosialt, det.
God planlegging og godt utstyr sies å være halve fisketuren. Vi får se om det stemmer, i sin tid. Utstyret kan jeg ikke klage på om jeg ikke får fisk, i alle fall…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar