torsdag 8. mars 2012

Kost nytte


Jeg har måttet tåle pepper for mine etter hvert mange turer til tannlegen.  Noen av gjengen mente jeg burde ha gjort en kost-/nyttevurdering før jeg begynte behandlingen, dyrt som det ser ut til å bli før jeg er ferdig. Og jeg som mente det sto bra til inni der, stor i tanke og kjeft som jeg kan være om situasjonen byr seg! ”Om 10 år har du nådd gjennomsnitts levealder for menn”, sa de, og siktet til at jeg kunne leve på stor fot i disse årene om jeg kuttet ut tannlegen og heller brukte pengene på reiser og gode opplevelser, eller kanskje kjøpe det siste i båt- eller bilutstyr? De hadde i grunnen mange kreative løsninger for bruk av pengene mine.
Selv smiler jeg godt av hendelsen, med det som er igjen av smil og tenner. ”Du skal jo ikke sjarmere noen lenger”, mener fruen og morer seg, hun også, ser det ut til; selv om hun som sunnmøring må se på at pengene renner ut av kontoen…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar