onsdag 28. mars 2012

Grågås


Med våren kommer trekkfuglene tilbake. Den første grågåsplogen så jeg fly nordover i går. Jeg vil følge den og besøke Lekanger rett over påske om alt går etter planen. For jeg har en hang til å planlegge i stedet for å innta en mer ”laid back style”. Som min ureligiøse, men mer avslappede seilervenn ofte deklamerer; at alt som skjer under himmelen, har sin tid:
en tid til å fødes, en til å dø
en tid til å plante, en til å rykke opp
en tid til å drepe, en til å lege
en tid til å rive, en til å bygge
en tid til å gråte, en til å le
en tid til å sørge, en til å danse
en tid til å kaste steiner, en til å samle dem
en tid til å ta i favn, en til å la det være
en tid til å lete, en til å miste
en tid til å gjemme, en til å kaste
en tid til å rive sund, en til å bøte
en tid til å tie, en til å tale
en tid til å elske, en til å hate
en tid til krig og en til fred
Så, hva skulle passe for meg her? Jeg tror bare at jeg tar turen og tingene som de kommer, likevel, heretter…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar