fredag 6. mai 2011

Masdalsklova

Sunnmøre er en fin landsdel å besøke om våren. Tross lange arbeidsøkter, ble det tid til å streife litt omkring på Hareid og i nærområdet der, se hvordan utviklingen har vært siden jeg var der sist. Litt artig også å se forskjellen på oss nordlendinger og sunnmøringene; vektleggingen deres av mål og mening, gjerne økonomisk, i all deres gjøren og laden. Som min svigerfar så treffende sa til meg for mange år siden: ”Jeg skjønner at du liker å seile, men når du først rek for vær og vind, må du vel kunne henge ut ei laksedorg etter båten; du kunne jo slumpe borti og få en laks eller ørret. Så har du litt igjen for turen”...

Bildet viser Masdalsklova sett fra Hareid. Fjellets form og historie betar meg og jeg lar meg villig fascinere. Etter et vandresagn ble Masdalsklova til ved at en lindorm sprengte seg ut av fjellet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar