onsdag 27. april 2011

Hårfin

Det kan bli stille på bloggen en ukes tid. Jeg er bortreist og vet ikke om jeg får internettilgang. Kanskje like bra det, å være opptatt med ordentlig arbeid også, ulønnet selvfølgelig, noen dager. Skal man bort, må man være representativ, -i den grad det er mulig, tenkte kanskje min datter da familien nøt godværet og ettermiddagskaffen ute på terrassen i påsken. Handlingskraftig som hun er, hentet hun straks saks og kam og hårlokkene mine fikk en skikkelig stuss. ”De er ikke mange, men altfor lange” var omkvedet. Fruen likte overhalingen, mens Pujan klokelig holdt seg skjult bak rosa rugosahekken, uviss på om han ble nestemann til behandling.

Resultatet ble bra det. Men for en som hadde langt hår før The Beatles, føltes det litt tomt på toppen etterpå. Hadde kanskje likt å se ut som denne Highlandstuten jeg traff ved veien mot Buøya i dag…

2 kommentarer:

  1. Fint bilde. Far din var jo frisør (også) og han snauklipte ofte i nakken og opp slik at det bare var en liten dusk igjen framme på hodet, ikke ulikt kua på bildet - men litt kortere. Og når du nevner beatles frisyen i denne forbindelse, så kom det en lørdags formiddag en nabogutt inn i klippebua (verkstedet) og forlangte: Klipp meg helt kort og grei beatles! Det er det du nå har fått: Kort beatlesfrisyre!
    Hilsen lekangerpatriot.

    SvarSlett
  2. He he, ikke greit å være reklamegutt for frisøren i den tida. Men, jeg slapp jo heldigvis å betale den ene krona det kostet å bli klipt.. Han kunne tjene opptil kr 20,- på en lørdags ettermiddag/-kveld på klipping, kan jeg huske.

    SvarSlett