fredag 22. april 2011

Stille uke

Som egentlig ble en ganske så aktiv uke. Blandingen av timer med sol og varme mellom regnbygene, gjorde at jeg slapp å slite meg ut; jeg kunne arbeide i godværet og nyte sofaen når det regnet. Egen seilbåt er allerede sommerklar ettersom den ligger ute hele året, så jeg har hjulpet andre med sjøsetting og montering av seil og utstyr. Timene med arbeid i marina og på opplagsplasser gir i viss mening, vi gammelseilerne med erfaring i hender og hode, føler oss litt nyttige som gratisarbeidende konsulenter, samtidig har vi sikkert ikke vondt av å være sammen med den yngre seilergarde heller. Og båtmodellene, de blir bare raskere og mer moderne for hvert år, ser jeg.

Hadde regnet med å sitte her med gangsperre og verkende muskler nå to dager etter to dagers arbeid med en hagemur hos min datter. Det uteble. Telen i vinter hadde sendt muren overende og jeg var glad hun godtok litt hjelp med arbeidet, vi har det trivelig og så blir det varige verdier av det; en solid mur som skal tåle en skikkelig vinter, er jeg sikker på. Og lik sin mor, er hun ikke redd for slitsom jobbing. Eller kanskje er det meg hun har det fra…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar