mandag 11. april 2011

Musikkhelg

Selv om jeg er vokste opp med 60-tallsmusikken, hadde jeg stor glede av konserten BMK og Vega Hornmusikk ga lørdagskvelden på Samfunnshuset i Brønnøysund: ”Hits from the 80s”. Også fordi min datter var tenåring på 80-tallet og jeg synes å huske at jeg både sovnet og våknet til musikk fra rommet hennes; altså musikk hele døgnet. Hits som vi nå fikk høre igjen flere av. En fullstappet samfunnshussal viste at mange hadde forventninger til en stor musikkopplevelse. Og vi ble ikke skuffet. For meg var det en ekstra dimensjon at min datter var med og sang i koret og at jeg hadde et av barnebarna ved siden av meg på konserten. Det er alltid artig å ha noen å dele opplevelsen med. Fruen ble ikke med på konserten denne gangen; hun øvde og ladet opp til søndag- og mandagens konsert med Sør-Helgeland Kammerorkester hvor hun spiller klassisk gitar.

Når egen musikalitet ikke strekker til, er det godt å kunne nyte andres utfoldelse på instrument eller stemme…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar