tirsdag 1. februar 2011

Reparasjon

Gårdagen gikk med til å reparere båtmotoren. Da jeg skiftet kjølevannspumpa i fjor senhøstes, var jeg for hard med skiftnøkkelen og lagde sprekk i pumpehuset. Der fant motorolje veien ut og ned i kjølsvinet, hvor jeg oppdaget den til slutt. Jeg måtte ha proffhjelp til arbeidet og kunne bare stå og se og beundre hvor effektivt og raskt reparasjonen ble gjort. Munnhellet at ”fagfolk er nå fagfolk” ga umiddelbar mening og forståelse.

Jeg kommer nok til å prøve meg som reparatør igjen om muligheten byr seg. Og det gjør den garantert. Har solid erfaring med å legge bruksanvisning og monteringsskjema til side til jeg enten står bom fast eller har ødelagt noe. Fruen vil ikke lenger høre på forklaringene om hvorfor det ble slik det ble, hun vet av erfaring at det pleier å bli kostbart. Da er det like greit ikke å vite om det. Og Pujan flytter seg litt bort fra meg i sofaen, motor- og diesellukta forstyrrer middagssøvnen hans.

Kan huske at jeg under oppveksten var en utfordring for min svært så nevenyttige far. Lærte meg at det var best å vente noen uker; det ble ofte en god historie av mine forsøk på å mestre det tekniske..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar