lørdag 5. februar 2011

Isfiske

Det begynner å bli lysere ute nå om dagen, mere vår i lufta. Merker det spesielt på dager det ikke regner eller sluddbygene feier over brønnnøysundet. Det får meg til å tenke på noen gode fiskevann i Velfjord der jeg har fisket røye sammen med barnebarn og svigersønn de siste årene. Selv om det har vært lenger ut på våren, når sola varmer litt og rett før isen begynner å bli morken og utrygg, arbeider tankene med saken og lysten til å ta en tur alt nå begynner å bli merkbar. Isfiske er nytt for meg. Samtidig er det en annen måte å fiske på enn sjøfiske; som er min greie, liksom. Naturen i Velfjord er meget vakker og et stort pluss til fiskeopplevelsen. Den alene er verdt en tur.

Kanskje er det litt tidlig ennå å mase på dem om tur, men jeg kan jo sånn smått minne dem på de fine røyene vi fikk, eller ørreten. Den smakte fortreffelig, den også…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar