torsdag 10. februar 2011

Uflaks

Jeg var en tur på hyttetomta i dag igjen. Mer for å få meg en formiddagstur enn å ha noe ærend dit, nå før vi er kommet i gang med byggingen. I det jeg rundet ”Bernhardnaustet” på tur tilbake til bilen traff jeg på eieren av naustet, han sto og kikket utover sjøen og så ut til å nyte godværet; sol og flau vind. Vi fikk oss en prat der og på vei opp til bilen. Han fortalte om hvem som eide naustene og litt om personene, blant annet. Jeg syntes det var interessant å bli bedre kjent i området vi kommer til å bruke mye tid i framover.

Da jeg kjørte hjemover så jeg reven sitte i veikanten. Rolig betraktet den meg som i én bevegelse rullet ned ruta, grep etter fotoapparatet og stoppet bilen. Vanligvis sitter en telelinse på apparatet på slike turer, i dag var det bare normalobjektivet, selvfølgelig! Sånn er det bare uten flaks; så bildet ble som det ble. Reven snudde baken til meg og ruslet vekk. Når det ikke ble nærbilde, kunne det være det samme, tenkte den vel..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar