mandag 27. desember 2010

Rein

Jeg aner fred og ingen fare. På tørt og godt vinterføre kjører jeg innover Velfjordveien. Har tenkt meg på Grøndalsfjellet på ski ettersom Gåsheia var stappa av folk og ingen parkeringsplass ledig der akkurat da jeg var innom. Mange dyrespor i veikanten får meg til å slakke på farta, best å ta signalene på alvor. Heldigvis, for i en slak sving rett etter Stegan står reinflokken i veibanen. Med vanlig fart ville jeg kjørt rett inn i den, nå klarer jeg å stoppe i tide. Men hjertebank fikk jeg så det holdt.

Flokken har det ikke travelt. Etter hvert trekker de ut til siden og slipper meg forbi, er tydeligvis vant til biler og trafikk. Videre innover ser jeg flere små reinflokker ute i terrenget. Skituren gjør godt, og skrekken slipper taket. Kan dvele med opplevelsen, det er jo ikke hver dag jeg opplever rein på så kloss hold…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar