mandag 13. desember 2010

Mandagsmorgen

Det kunne vært mere snø og det kunne også vært mere dagslys. Men det er advent og da får jeg vel ta til takke med det som er og heller nyte turen innover en stille og glissen skog. I dag har jeg ingen hast, har hele formiddagen til rådighet om jeg skulle trenge det og ettermiddagen også, for den saks skyld. Skiutstyret jeg kjøpte utpå ettervinteren i år er helt i samsvar med reklameskrytet, det funker og det øker turgleden. Påkledningen derimot skriker det ”gammel mann” av. Heller det enn å vekke latter hos eventuelle skigåere jeg måtte møte, om jeg troppet opp moteriktig og i siste skrik skiantrekk. Innbiller jeg meg…

I går derimot gikk det unna i løypa, yngste barnebarnet sørget for at jeg fikk kjørt meg skikkelig. Forholdene på Gåsheia var optimale for oss med nysnø og godt tålelig temperatur. Etter et par runder med både flatmark og utforkjøring, kjente i alle fall jeg at det var behov for mat og drikke. Det gjelder å slutte mens leken er god, da gruer vi oss ikke til neste tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar