mandag 14. juni 2010

Dagen


Av og til føler jeg meg som gammelmonsen, han Pujan, der han ligger foran vedovnen og lar varmen bake seg. Hva skal jeg ta meg til i dag?
Oppe klokka 07.00 og ferdig med å lese nettavisene; de 7 -8 mest interessante, ferdig med frokosten og har egentlig ingen ting planlagt for i dag. Det vil si, hadde jeg hørt etter i går kveld, når kona nevnte en del ting hun mente skulle vært gjort før sommeren, hadde jeg nok kunnet starte med det nå. Men, hun sover ennå, pensjonist som hun er. Og da er det vel best å vente til litt seinere på dagen.
Kanskje tar jeg meg en tur i marinaen, ombord i seilbåten, setter på varmen og koker litt kaffe. Er jeg heldig, er det andre som har et ærend i marinaen, og man kan utveksle erfaringer og de siste værmeldingene. Kanskje seiler jeg meg en tur, vinden er høvelig nå. Eller kanskje skal jeg heller ta bilen og kjøre meg en tur, -ta en fjelltur for å få litt trim, kan trenge det og...


Nede på veien kjører bilene forbi, folk skal på jobb, eller å handle, eller kanskje kjører de bare en tur, de og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar